خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

فروش بذر سبزی ویونجه در اصفهان

آدرس اینستاگرام

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان بذر گل بذر صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان گل صیفی بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان  بذر گل  بذر صیفی  بذر گیاهان دارویی

خرید و فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان | گل | صیفی | بذر گیاهان دارویی 09132163404

فروش بذر مرزه در اصفهان

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۱۶ ب.ظ

 

 

فروش بذر مرزه در اصفهان

 

 

مرزه            Satureja hortensis

مرزه گیاهی است علفی، یکساله و دارای ساقه منشعب به طول 10 تا 30 سانتی متر که به سهولت بر اثر دارا بودن ظاهری به رنگ سبز خاک آلود یا مایل به خاکستری از گونه های مجاور تشخیص داده می شود. رنگ ساقه مرزه تیره تر از برگ است بعلاوه در محل گره ها انشعاباتی حاصل می کند که آنها نیز به نوبه خود منشعب می گردند بطوریکه گیاه به صورت بوته پرپشتی جلوه  می نماید.

برگ های مرزه باریک دراز، نوک تیز، نرم و پوشیده از تارهای کوتاه است که به همین سبب به رنگ سبز مات یا مایل به خاکستری جلوه می‌کند. برگ های آن منحصراً یک رگبرگ دارد و در سطح آنها نیز نقاط ریز و فراوانی که عبارت از غده های اسانس داراست ،دیده می شود. طول برگ 1 تا 3 سانتی متر و پهنای آن 2 تا 4 میلی متر است.

 

فروش بذر مرزه استاندارد در اصفهان

 

فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

 

گلهای مرزه کوچک و دو جنسی و سفید رنگ مرزه که در تابستان ظاهر می شوند وضع مجتمعی در طول انشعابات ساقه دارند. میوه کوچک، کروی شکل و از نوع کپسول است.

 

سازگاری:

مرزه احتیاج به آب فراوان و زمین مرطوب دارد.  نوع خودروی آن بیشتر در زمین های خشک آهکی و در محلهای گرم آفتابگیر و نواحی سنگلاخی و مزارع شنی رشد می کنند. گیاهان جوان مرزه به درجه حرارت پایین حساس اند.

حرارت:

بذور مرزه در دمای12تا 15 درجه جوانه میزنند ولی درجه حرارت مطلوب جوانه زنی بین 20تا22 درجه سانتیگراد است.

 

کاشت مرزه:

کاشت ردیفی در زمین های اصلی در فصل بهار شروع می شود. فاصله ردیف ها در کشت مرزه متفاوت است و بستگی به روش کشت دارد. در سطوح کوچک که عمل کشت به وسیله دست انجام می گیرد فاصله ردیف های کاشت از یکدیگر بین 25 تا 30 سانتی متر مناسب می باشد. چنانچه این عمل با ماشین بذر کار انجام گیرد فواصل 45 تا 50 سانتی متر برای ردیف ها مناسب تر است. برای هر هکتار زمین 4-8 کیلوگرم بذر مرزه نیاز است. پس از کشت زمین را باید آبیاری نمود.

 

کود:

حدود  100-120 تن کود دامی در مهرماه به زمین می دهند  و آنرا برگردان نموده و در اواسط اردیبهشت 50-70کیلو کود نیتراته به زمین داده و بوسیله ی دندانه در خاک می کنند سپس دندانه و دیسک زده شود . پس از برداشت محصول مرزه قبل در اولین فرصت کود حیوانی کاملاً پوسیده در صورت نیاز به زمین اضافه می گردد. سپس شخم متوسطی (به عمق 25 تا28 سانتی متر) زده می شود پس از اینکه کلوخه ها به وسیله دیسک خرد شدند زمین را تسطیح می کنند. پس از تسطیح کودهای شیمیایی مورد نیاز گیاه مرزه به خاک اضافه می شوند. در فصل پائیز هنگام آماده سازی خاک افزودن 50 تا 60 کیلوگرم در هکتار اکسید فسفر و 60 تا 80 کیلوگرم در هکتار اکسید پتاس ضروری است. همچنین افزودن   50  تا 80 کیلوگرم در هکتار ازت در فصل بهار هنگام آماده سازی زمین برای کاشت گیاه در افزایش عملکرد نتایج مطلوبی دارد. اواخر زمستان بستر خاک را برای کاشت بذر مرزه آماده می نمایند.

 

برداشت:

گیاهان مرزه در مرحله گلدهی حاوی حداکثر مقدار اسانس می باشند از اینرو برداشت پیکر رویشی مرزه از این مرحله آغاز می شود. اولین برداشت همواره در آغاز گل دهی انجام می گیرد. دومین برداشت مرزه معمولاً اواخر شهریور تا اوایل مهر مناسب  می باشد.برداشت محصول توسط ماشین یا داس صورت می گیرد و کلیه اندام های هوایی گیاهان برداشت می شوند. در صورت مراقبت مناسب از نظر آبیاری، رسیدگی به خاک و عناصر موجود در آن جهت رویش مناسب گیاه میتوان در طول سال 1 یا حتی 3 بار محصول مرزه را برداشت نمود. تاخیر در برداشت بذر مناسب نیست زیرا بذور کاملاً رسیده با کوچکترین ضربه ای به اطراف پراکنده می شوند مقدار محصول بذر مرزه بین 150 تا 300 کیلوگرم در هکتار است.

 

 

  • فروش بذر سبزی و یونجه در اصفهان

فروش بذر مرزه در اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی